نوشیدنی معجزه آسای ضد سرطان

دستور تهیه یک نوشیدنی ضد سرطان به شرح ذیل می باشد : ترکیب زیر حدود ۱۴۰ کالری دارد و تقریباً دو لیوان نوشیدنی برای شما تهیه میکند. خیار حاوی ترکیبphytonutrient [...]

دستور تهیه یک نوشیدنی ضد سرطان به شرح ذیل می باشد :

ترکیب زیر حدود ۱۴۰ کالری دارد و تقریباً دو لیوان نوشیدنی برای شما تهیه میکند.

خیار حاوی ترکیبphytonutrient می باشد که خاصیت ضد سرطانی دارد و حاوی lignan و cucurbitacin می باشد که برای درمان سرطان کمک کننده است.

لیگنان با سرطان ها از طریق فعالیت با باکتری ها در سیستم گوارش مبارزه میکند.

اسفناج غنی از lutein و zeaxanthin میباشد که سلول های ناپایدار و رادیکال های آزاد را جدا میکند.

جعفری خاصیت ضد سرطانی فوق العاده ای دارد.

مواد تشکیل دهنده :

خیار ۱ عدد

اسفناج ۱ فنجان

سیب ۱ عدد(ترجیحا سبز)

یک مشت پر جعفری

ریشه زنجبیل ۳ سانت

آب نارگیل ۱ فنجان

تمام این مواد را با هم ترکیب کرده و سرو کنید.

نوشیدنی معجزه اسای ضد سرطان
خواص عالی چغندر(لبو)

لبو یکی از سبزیجات غنی شده با کالری پایین می باشد.و یک منبع عالی از فولات میباشد که نوعی ویتامین Bاست که برای سلامت قلب مفید است و به خاطر تاثیر آن در تولید و بازسازی DNA به نظر می‌رسد یک ماده ضد سرطانی نیز می باشد. رنگ قرمز آن بخاطر وجود ترکیباتی مثل بتالایین ها می باشد که بر طبق مطالعات آزمایشگاهی برای سلامت قلب مفید است وخاصیت ضد سرطانی دارد .در مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده است به نظر می‌رسد از سرطان زائی جلوگیری میکند .باعث افزایش تولید سلول‌های ایمنی و آنزیم های بدن شده که مانع گسترش سرطان میشود .چه به صورت خام و یا پخته می تواند مواد مغذی فراوانی برای بدن تامین کند از جمله پتاسیم و ویتامین c. اگر به صورت پخته مصرف شود مواد مغذی فراوانی را تامین میکند ولی اگر به صورت خام مصرف شود حتی مواد بیشتری را نیز برای بدن تامین می‌کند. آنها را پوست کنده و به صورت خام در سالاد و… استفاده کنید.

چگونه گلبول های سفید بدن را افزایش دهیم؟

با استفاده از گروه های مواد غذایی زیر میتوانیم گلبول های سفید بدن را افزایش دهیم:

۱_ ویتامین c:

بسیار مهم است که برنامه غذایی شما حاوی ویتامین های متعددی باشد ولی ویتامین c مهمترین ویتامینی است که باعث افزایش تولید گلبول های سفید بدن می‌شود. مواد غذایی مثل مرکبات ،چیلی، کلم بروکلی، فلفل سیاه و قرمز سرشار از ویتامین c هستند .آنها را جزو ضروریات رژیم غذایی خود قرار دهید. همچنین جالب است بدانید که کلم بروکلی نه تنها به افزایش گلبول های سفید بدن شما کمک میکند بلکه دارای آنتی اکسیدان های متعددی است و حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های A و E است.

۲_روی:

مصرف روی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شود که با افزایش تولید گلبولهای سفید در ارتباط است. تحقیقات نشان داده که کمبود روی باعث افزایش احتمال عفونت می شود و تحقیقات دیگر نشان داده که مصرف ۷۵ میلی گرم روی یا بیشتر در روز باعث کاهش دوره سرماخوردگی می شود و همچنین علائم سرماخوردگی را کاهش می دهد. منابع طبیعی روی شامل دانه ها ،تخمه آفتابگردان، آجیل‌ها ،غلات کامل، تخم کدو ،سبزه گندم و اسفناج میباشد.

۳_فولیک اسید:

فولیک اسید یک ویتامین محلول در آب است که برای تولید و نگهداری سلول‌های جدید ضروریست. مصرف این ماده غذایی بخصوص در دوره های تقسیم سلولی سریع بسیار مهم است مثل دوران بارداری یا در حین رشد در بچه ها.سبزیجاتی مثل اسفناج،شلغم،نخود ،نخود فرنگی، حبوبات و سایر میوه و سبزیجاتی که غنی از اسید فولیک هستند باید به برنامه رژیم غذایی اضافه شود.

۴_سلنیوم:

مقدار مصرف مجاز سلنیوم در افراد بزرگسال ۵۵ میکروگرم در روز میباشد فقدان این ماده معدنی ممکن است باعث افزایش شدت ورم گلو و سکته قلبی و بیماری های قلبی عروقی شود.به علاوه سلنیوم می تواند باعث افزایش تولید گلبولهای سفید شود و در ماهی تن ،ماهی سالمون و مرغ و دانه ها موجود می باشد.

۵_بتاکاروتن:
این گروه از مواد غذایی باعث حفاظت از غده تیموس می‌شوند که سیستم ایمنی بدن را ایجاد میکند .مواد غذایی که حاوی بتاکاروتن هستند باعث افزایش تولید گلبولهای سفید می شوند و قابلیت دفاع دارند اگر هر روز آنها را مصرف کنید. مقدار مصرف مجاز از این گروه از مواد غذایی ۲ الی ۷ میلی گرم در روز می باشد و در میوه ها و سبزیجاتی مثل هویج ،گوجه‌فرنگی ،پرتقال ،کدو تنبل، انبه و سبزیجات برگ سبز تیره یافت می شود.

۶_تورمریک:
تورمریک که یک ضد التهاب عالیست و هر دو نوع آرتریت یعنی استئوآرتریت و روماتوئید آرتریت را بهبود میبخشد به علاوه فعال ترین ماده موجود در زردچوبه می‌باشد که توانایی آن در کاهش التهاب و تب ثابت شده.همچنین اثر مثبت در بهبود عملکرد گلبول های سفید بدن دارد.

۷_سیر:

سیر حاوی عواملی است که سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. به علاوه یک تأثیر قابل توجهی در مبارزه با عفونت‌ها دارد. مخصوصا اگر سیر تازه مصرف شود که حاوی مقدار زیادی از آلیسین میباشد.

منبع:
مرکز سرطان ایران

نظرتان را بنویسید

لطفا نامتان را بنویسید
لطفا نظرتان را بنویسید

مرکز پزشکی هسته‌ای