پروفسور خیرالدین: مجتمع امید راه آسمان در زمینی با زیربنای ۶۴۰۰ مترمربع کلنگ زنی شد

” پروفسور علی خیرالدین: مجتمع امید راه آسمان در زمینی با زیربنای ۶۴۰۰ مترمربع کلنگ زنی شد. ” به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد نیکوکاران راه آسمان؛ [...]

” پروفسور علی خیرالدین: مجتمع امید راه آسمان در زمینی با زیربنای ۶۴۰۰ مترمربع کلنگ زنی شد. ”

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد نیکوکاران راه آسمان؛ در آیین آغاز ساخت مجتمع امید، پروفسور علی خیرالدین استاد ممتاز دانشگاه سمنان و عضو هیأت امناء و مدیر کمیته فنی مهندسی بنیاد نیکوکاران راه آسمان بیان داشت: امروز برای آغاز ساخت مرکز جامع مبارزه با سرطان استان سمنان (مجتمع امید راه آسمان) که دومین گام بزرگ و ماندگار بنیاد نیکوکاران راه آسمان است، گرد هم آمدیم.

پروفسور خیرالدین به عنوان عضو هیأت امناء مدیر کمیته فنی مهندسی بنیاد نیکوکاران راه آسمان درخصوص مرکز جامع مبارزه با سرطان بیان کرد: پروژه مجتمع امید راه آسمان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در سه فاز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: فاز اول آن که در شرف آغاز عملیات آن می باشیم با زیربنای ۶۴۰۰ مترمربع در ضلع شرقی سایت مجتمع در ۳ طبقه طراحی شده است. هزینه ساخت فاز اول حدود ۴۲۰ میلیارد ریال برآورد می شود. تمامی استانداردهای فنی مهندسی هم از حیث مقاومت بنا و و هم زیبا سازی و همچنین طراحی زیبا و منحصر به فرد با رعایت اقلیم و معماری بومی منطقه مدنظر قرار گرفته است.

پروفسور خیرالدین ادامه داد: در فاز اول پروژه مجتمع امید بر اساس جلسات کارشناسی متعدد با پزشکان متخصّص؛ تمامی بخش های مورد نیاز و مرتبط با سطح ۲ تشخیص سرطان دیده شده است و در قسمت شرقی طبقه اول، بخش تصویربرداری شامل سی تی اسکن، رادیولوژی، ماموگرافی، اندوسکوپی، کلونوسکوپی، برونکوسکوپی و سونوگرافی دیده شده است.

عضو هیأت امناء و مدیر کمیته فنی مهندسی بنیاد نیکوکاران راه آسمان تصریح نمود: در قسمت غربی بخش کلینیکال و درمانی شامل تخصّص های سرطان کودکان، سرطان بزرگسالان، رادیولوژی، قلب و عروق، زنان، داخلی، گوارش و ریه و جراحی سرپایی، تست ورزش و اکو طراحی گردیده است.

استاد دانشگاه سمنان اذعان کرد: در طبقه اول پروژه مجتمع بخش شیمی درمانی (chemotherapy) شامل تخت های ایزوله، ثابت و غیرثابت جمعاً ۲۰ تخت و فضاهای مرتبط در نظر گرفته شده و همچنین در بخش آزمایشگاه تشخیصی، آزمایشگاه پاتولوژی، هماتولوژی، عمومی و پژوهشی دیده شده است.

وی افزود: در طبقه دوّم، فضاهای آموزشی، پژوهشی و اداری شامل سالن آموزش، سالن پژوهشی و کارگاههای علمی، اتاق جلسات، مدیریت و سایر بخش های اداری طراحی گردیده است. همچنین در این پروژه ۲ پانسیون برای اقامت پزشکان مدعو دیده ایم و در فاز دوّم اقامت سرای بیماران و توانمندسازی و فاز ۳ بنای پژوهشکده سرطان پیش بینی شده است.

پروفسور خیرالدین در خصوص نحوه حمایت و مشارکت خیّرین در امر ساخت این بنای ماندگار گفت: با توجه به آنکه منابع مالی پروژه مجتمع امید، تماماً از محلّ حمایت مالی نیکوکاران اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و خیّرین استانی، ملی و بین المللی می باشد، در طرّاحی نقشه های پروژه، بخش ها و فضاهای داخلی به صورت مجزا مشخص، مساحی و ارزیابی شده است.

وی افزود: نیکوکاران می توانند با مراجعه به مدیریت جذب مشارکت های مردمی بنیاد با تقبل قسمتی و یا تمام هزینه های یک بخش یا اتاق، ما را در ساخت این پروژه مهم یاری نمایند.

عضو هیأت امناء بنیاد نیکوکاران راه آسمان با این‌ که بنیاد نیز حسب وظیفه، نام نیکوکاران را بر سر درب آن فضا و در تابلوی یادمان پروژه به صورت دائم ثبت خواهد نمود، بیان داشت: همچنین کمک مردم و خیّرین می تواند در قالب تأمین مصالح، ماشین آلات یا عملیات تخصّصی و یا عمومی نیز باشد و قطعاً کمک های به ظاهر کم و همگانی مردم نیک اندیش به عنوان سرمایه اجتماعی، از منابع مالی با ارزش پروژه می باشد.

” مدیریت ارتباطات و امور بین الملل راه آسمان “

نظرتان را بنویسید

لطفا نامتان را بنویسید
لطفا نظرتان را بنویسید

مرکز پزشکی هسته‌ای