“نخستین سالگرد افتتاح مرکز پزشکی هسته ای راه آسمان گرامی باد”

“نخستین سالگرد افتتاح مرکز پزشکی هسته ای راه آسمان گرامی باد” پزشکی هسته ای یکی از دستاوردهای صلح آمیز دانش هسته ایست که کشور ما به یمن تعهد و تخصص [...]

“نخستین سالگرد افتتاح مرکز پزشکی هسته ای راه آسمان گرامی باد”

پزشکی هسته ای یکی از دستاوردهای صلح آمیز دانش هسته ایست که کشور ما به یمن تعهد و تخصص دانشمندان هسته ای ایران توانسته به تامین رادیو دارو ها دست یابد و تحول عظیمی در پخش بهداشت و درمان کشور ایجاد نماید.
پزشکی هسته ای دانشی است که در آن با استفاده از ترکیبات نشان دار شده با هسته های پرتوزای عناصر به جمع آوری اطلاعات تشخیصی انواع بیماری ها پرداخته می شود.
این شیوه ی تشخیصی برای بیماری ها نسبت به سایر اسکن ها نظیر: سی تی اسکن و ام آر آی از مزیت های ویژه ای برخوردار است از جمله اینکه در این نوع اسکن نحوه ی عملکرد و متابولیسم بدن بیمار نمایش داده می شود که به تشخیص صحیح تر بیماری کمک شایانی می کند در صورتیکه در سایر اسکن ها بیشتر آناتومی بدن بررسی می شود و از میزان دقت پایین تری برخوردار است.
بنیاد نیکوکاران راه آسمان افتخار دارد که در سایه استعانت از خداوند منان و کمک خیران و نیک اندیشان با ایجاد مرکز پزشکی هسته ای در سمنان امکان بهره مندی مردم استان از این دانش هسته ای را فراهم آورده است.
این مرکز یکی از پیشرفته ترین مراکز تشخیص پزشکی هسته ای شرق کشور است و در تیر ماه سال ۱۳۹۷ با کمک ۴۰ میلیارد ریالی خیران و نیکوکاران به بهره برداری رسید.
خدمات مرکز پزشکی هسته ای راه آسمان در زمینه های درمانی و تصویر برداری است که در زمینه ی درمان محدود به درمان پرکاری تیروئید و به صورت سرپایی است. در زمینه اسکن فعالیت ها گسترده تر و شامل اسکن های : قلب، تیروئید و پاراتیروئید، استخوان، کلیه، مجرای اشکی، ریه و کبد است.
در طول یکسال گذشته بیش از ۵۰۰۰ اسکن انجام شده که تمامی این خدمات برای بیماران مبتلا به سرطان کاملا رایگان و برای سایر مراجعه کنندگان بر اساس تعرفه های دولتی با پوشش بیمه ای محاسبه می شود.
با افتتاح این مرکز علاوه بر اینکه از مراجعه بیماران به خارج از استان جلوگیری شده، مراحل تشخیص و پیشگیری از بیماری هم سریعتر انجام می شود.

“روابط عمومی راه آسمان”

نظرتان را بنویسید

لطفا نامتان را بنویسید
لطفا نظرتان را بنویسید

مرکز پزشکی هسته‌ای